Lütfen Bekleyiniz...

Yazı

Proje Fikirleri
  1. Öğretmenlerin kuram odaklı sınıf yönetim sorunları analiz becerilerinin ve yazılımın geliştirilmesi:

Amaç: Sınıf yönetimi sürecinde karşılaşılan sorunları analiz etmede ve çözüm önerileri geliştirmede kuramlar (Kaos, Alan, Güdü kuramları vb.) nasıl işe koşulabilir? Hangi kuramlar, hangi sorunların analizinde daha işlevseldir?

Uygulama: Öğretmenlere kuramlar tanıtılacak, uygulamada bunların nasıl işe koşulacağı ile ilgili etkileşimli eğitimlerden sonra, sınıflarında karşılaştıkları sorunları kuramlarla ilişkilendirerek nasıl çözüklerini öyküleme ile not edeceklerdir.

Çıktı: Bu öyküler görsel hale getirilecek, okullarda mesleki eğitim dönemlerinde (seminer dönemleri) hizmet içi eğitim materyali olarak kullanılacaktır. Eğitim fakültelerinde ise öğretmen yetiştirmede sınıf yönetimi dersi için ders materyali olarak kullanılabilecektir.

Süreçte öğretmenler kuram odaklı sorun analizi becerisi geliştirecektir. Elde edilecek tüm veriler, kuramların varsayımları ile sorunu ilişkilendirmede geliştirilecek yazılım için veri seti oluşturacaktır.

 

 

  1. Öğretmenlerin etkili bir sınıf yönetimi için sınıf güdülemede derse girişte konuya dikkat çekmede web 2 araçlarından yararlanma becerilerinin geliştirilmesi.

Amaç: Sınıf yönetiminin boyutları bağlamında dersin içeriğine dikkat çekmek, konunun günlük hayattaki yerini açıklamak ve böylece öğrenciyi güdülemek amacıyla web araçları aracılığı ile materyal geliştirmek.

Uygulama sağlamak için puzzle maker, wordwall; ürettikleri fikirleri ortak paylaşım alanlarında sergilemeleri için padlet, mentimeter; ders içeriğiyle ilgili animasyon oluşturulmasında kullanılan animaker, powtoon; karikatür oluşturmak için kullanılan toondoo, cartoonatic, bitstrips; e-kitap oluşturmak için book creator, iBooks vb. uygulamalarını branşlarındaki konuları dikkate alarak ‘dikkat çekmeye’ yönelik atölye çalışmalarında materyaller geliştirmek.

Çıktı: Branşlar konu/kazanım odaklı derse dikkat çekmede kullanılacak örnekler üzerinden materyaller geliştireceklerdir. Bu materyaller, videolar aracılığı ile erişime açık hale getirilecektir.

 

  1. Öğretmen ve yöneticileri eylem araştırmacısı yapma ve kongrelere katılımı artıma projesi : Okul sorunlarını araştırma desenine dönüştürme, veri toplama, analiz etme ve raporlaştırarak eğitim kongrelerine etkin katılım sağlamayı artırma, eylem araştırmaları kongresi düzenleme

 

 

  1. Bilimi günlük yaşamda görünür kılma projesi: Bilimin günlük yaşamda karşılığının ve bunların okutulan derslerle ilişkisinin, okulun her köşesinde görsellerle sergilenmesi.

Amaç: Derslerin bilimle ilişkisini günlük yaşam örnekleri üzerinden görsellere dönüştürerek okulun tamamına yayma. Branşların bilimle ilişkisini, günlük yaşamdan örneklerle ortaya koymaya yönelik görseller geliştirme ve bunları okulun farklı mekanlarında (koridorlar, okulun dış duvarları, kapılar, panolar, billboard vb) sergileyerek, öğrencilerde bilimsel tutum geliştirmek. Görsellerin geliştirilmesinde zümreler, farklı branşların öğretmenleri, öğrenci kulüpleri birlikte çalışacaktır. Çıktı: Görseller, e-kitap olarak basılacak, hazırlanacak videolar aracılığı ile materyaller sergilenecek ve röportajlarla öğrenciler üzerindeki etkisine dikkat çekilecektir.

 

  1. İzmir’deki okul dışı öğrenme alanlarının belirlenmesi, yapılandırılması ve sürecin yönetimi projesi: İzmir ve çevresindeki eğitim ve öğretim kazanımları dikkate alınarak buna uygun tüm ortamlar (müzeler, tiyatrolar, bilim sanat merkezleri, gezici otobüsler, doğal parklar, belediyelerin etkinlikleri) belirlenecektir. Belirlenen ortamların derslerin kazanımları ile ilişkilendirilerek yapılacak etkinliklerle ilgili kitapçık hazırlanacaktır, etkinliklerle ilgili videolar web sayfasında erişime hazır hale getirilecektir.

 

  1. Öğretmenler birbirinden öğreniyor projesi: Resim, müzik, spor, edebiyat, teknoloji, fen okur yazarlığı, gibi alanlarda meslektaş etkileşiminin okul ortamında görünür kılınması: Hangi etkinlikler düzenlenebilir?
  • Hızlı okuma, sanat, enstrüman, bilgisayar okur yazarlığı, , vb. (başka?) belirlenip hayata geçirilebilir.
  • Etkinliklerin yaygınlaştırılması
  • Etkinlik sonuçlarının öğrencilere sergilenmesi
  • Okul iklimine katkısı: Öğretmenlerin birbirine yakınlaşması, öğrenci olmayı hatırlamaları.

 

 

 

  1. Mesleki eğitim mezunu başarılı insan öykülerini okullarda görünür kılma projesi:

Amaç: Meslek liselerini tercih etmeyi teşvik, devamsızlığı ve okul terklerini azaltmak.

Uygulamalar:

  • Gerçek iş yaşamı görselleri, buralarda yapılmış röportajlar,
  • Alanında veya farklı mesleklerden başarı öyküleri;
  • Koridorlara asılacak görsellerde, çekilecek videolarda görsellerde, insanların iş bulma kolaylığı, yaşamlarını sürdürme ve gelir elde etme, yükselme ve ilerleme olanakları sergileme.

Çıktı: Tanıtım videoları, okul görselleri, kitap

 

 

  1. Projeleri kazanımlarını yaygınlaştırma ve sürdürülebilir kılma projesi

Amaç: Projelerin bilgisine erişimi kolaylaştırma, yaygın etkiyi artırma ve sürdürülebilir kılma

 

Uygulamalar:

Avrupa Birliği, Türkiye ve/veya İzmir il genelinde üretilen projeler toplanacak ve değerlendirilecek. Değerlendirme şu ölçütlere göre yapılabilir.

Projenin amacı ve türü, okulun düzeyi, projenin paydaşları ve hedef kitlesi, süresi, bütçesi, çıktıları, yaygın etkisi, sürdürülebilirliği.

Çıktılar

  1. Proje portalı oluşturulacak ve proje geliştirecek herkesin erişimin açık olacak. Böylece herkes kendisinden önce yapılmış projelerin bilgisine sahip olacak. Projelerde özgünlük sorunu, kendisinden önce yapılmış olanları bilme ve farklılaştırma sorunları böylece kısmen de olsa çözülebilir.
  2. Sürdürülebilirlik, yaygın etki açısından çalışma yapılacak. Seçilen projeler belirlenen pilot okullara uyarlanarak, uygulanacak. Sürdürülebilirlik çalışmalarının gerçekleştiği okulların çalışanlarının katılımıyla çalıştay yapılacak.
  3. Proje teklif aşamasında olan öğretmenlere, bu çalışmanın sonuçları paylaşılarak, proje önerilerini özgünlük, yaygın etki ve sürdürülebilirlik açısından da yeniden yapılandırmaları amacıyla bir atölye/çalıştay düzenleme.
  4. Öğretmenlere, proje geliştirme açısından web ortamında bu bilgilere nasıl ulaşacakları, kendileri için nasıl kullanacaklarına dair eğitim videoları hazırlama
  5. Yaygınlaştırmak amacıyla sürdürülebilir projelerden oluşacak e kitaplar, videolar; bilimsel hakemli dergilerde makaleler ve kongre bildirileri üretilecek. Proje kongresi düzenlenebilir.

.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayımlanmayacak.