Köşker, A., & Tonbul, Y. (2024). Developing a power scale based on Etzioni’s organizational commitment classification for school principals.Journal of Teacher Development and Education, 2(2),70-85. https://doi.org/10.29329/journalted.32
Tonbul Y. & Ata Çiğdem F., (2024). Uluslararası bilim fuarları (ISEF ve EUCYS) yolculuğunda TÜBİTAK 2204 uygulamasının okullara yansımaları. Kapadokya Eğitim Dergisi, 5(1),172-195. DOI: 10.69643/kaped.1458354
[https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3819328]
Tonbul, Y. & Ödemiş Keleş, N. (2022). Examining the knowledge produced in educational administration doctoral theses with respect to functions of science. Research in Educational Administration & Leadership, 7(2), 358-393. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2075783
Tonbul Y. & Ata Çiğdem F., (2022). Bilimsel kongrelerin verimliliği ve akademisyenlerin anlam dünyasındaki yeri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 12(2), 358-368. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1067910
Tonbul, Y., & Olmez Ceylan, O. (2021). The school culture in the context of the Hofstede’s culture classification investigation on aphorisms. Journal of Qualitative Research in Education, 26, 104- 125. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1749485
Tonbul, Y. &. Çalışkan, Y. E. (2021). Özel eğitim kurumlari denetim rehberinin yasal belgeler ve alanyazin temelinde tutarliliğinin incelenmesi , E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(1), 214-232. [http://www.e-ijer.com/tr/download/article-file/1332534]
Tonbul, Y. ve Ödemiş Keleş, N. (2020). Mesleki Eğitim Merkezleri Rehberlik ve Denetim Rehberi’nin yasal belgeler ve alanyazın temelinde tutarlılığının incelenmesi. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 11 (3), 139-153. DOI: 10.19160/ijer.803653 [http://www.e-ijer.com/tr/download/article-file/1322124]
Tonbul, Y. ve Ata Çiğdem, F. (2020). Bilsem Denetim Rehberi’nin yasal belgeler ve alanyazın temelinde incelenmesi. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 11 (3) , 36-62. DOI: 10.19160/ijer.804118 [http://www.e-ijer.com/en/download/article-file/1323517]
Tonbul, Y. ve Altınhan, N. (2019). Hastane okullarından hastane sınıflarına geçişle birlikte ortaya çıkan sorunların okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri üzerinden incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi 48 (224).381-396. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/859327
Tonbul, Y. ve Çavdar, E. (2019). Perceptions of school administrators related to the contribution of their completed postgraduate education to school management duties. Vodenje Leadership in Education, 3(17), 95-113. http://www.solazaravnatelje.si/ISSN/1581-8225/2019_3.pdf
Tonbul,Y.&Ağaçdiken, Y. (2018). Öğretmen adaylarının görüşlerine göre sözleşmeli öğretmenlik mülakatındaki soruların incelenmesi. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi (E-İJER). 9(2), 46-63. http://www.e-ijer.com/download/article-file/536342
Tonbul, Y (2017). Sosyal bilimler enstitülerinin lisansüstü eğitimin niteliğini artırmadaki rolü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 7 (1), 150-162. DOI:10.5961/jhes.2017.193. http://higheredu-sci.beun.edu.tr/text.php3?id=1746
Altunay, E.; Tonbul, Y (2014). İlköğretım okullarında Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne uyumuna ilişkin nitel bir araştırma. A qualıtatıve study about turkey’s ıntegratıon to european unıon ın prımary schools. Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi (UHBAP), 2014, 9. 38-57. http://www.uhbabdergisi.com/dergi/61858UHBAB%209.pdf
Altunay, E.; Tonbul, Y (2013). Avrupa birliği kimliği ölçeğinin eşdeğerlik uyarlaması Akademik Bakış (AKBAno:6, s.1-20, http://www.akademikbakis.org/36/06.htm
Tonbul, Y., Kılıçoğlu, G. (2013). Mesleki eğitim merkezlerinin, çırakların mesleki gelişimine katkısına ve karşılaşılan sorunlara ilişkin bir araştırma. International Online Journal of Educational Sciences IOJES, 2013, 5(1), 111-128. http://mts.iojes.net//userfiles/Article/IOJES_672.pdf.
Ölmez Ceylan, Ö.; Tonbul, Y (2011). Eğitim yönetiminin yerelleşmesi sürecinde bir uygulama: Eğitim bölgeleri danışma kurulları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(21), 153 -179. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/181298
Tonbul, Y; Altunay, E. (2011) Eğitim fakültelerinin öğretmenlerin mesleki gelişimine katkısı, The contrıbutıon of educatıon facultıes to teachers’ professıonal development e-Journal of New World Sciences Academy (NEWSA), 6 (3), 2188-2209. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/185549
Tonbul, Y (2009). İlköğretim okulu öğretmenlerine yönelik performans değerlendirme modelinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 9(2):173-191 https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/16683
Tonbul, Y. (2008). Öğretim üyelerinin performansının değerlendirilmesine ilişkin öğretim üyesi ve öğrenci görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 14(56): 633-662. http://www.kuey.net/index.php/kuey/article/view/850
Tonbul, Y.: Yalçınkaya, M (2003). Bilgi toplumunda neden aktif öğrenme ve toplam kalite yönetimi. Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim ve Bilim Dergisi,2003 (2):35-52
Yalçınkaya, M.: Tonbul, Y. (2003) İlköğretim okulu müdür ve müdür adaylarının toplam kalite yönetimine ilişkin görüşleri. Anadil ve Eğitim Dergisi, 28. Sayı:61-80