HAKEMLİ KONGRE / SEMPOZYUM BİLDİRİ KİTAPLARINDA YER ALAN YAYINLAR
Tonbul, Y. & Ata Çiğdem, F. (2025). Interdiscıplinarity in graduate education within the scope of integration of science, education and technology in “Integratıon Of Scıence, Educatıon And Technology: Development Trends, Problems And Solutıons In The Transport Sphere’ Kongress, 364-372, Jizzax Politeknik Enstitüsü, Özbekistan, Taşkent. Researchgate download:https://l24.im/Fvzxat
Tobul, Y. & Atalay , U.S. (2024). Okullarda kuram odaklı sorun analizinde atasözlerinin, deyimlerin ve özdeyişlerin kullanıldığı senaryolar: sosyal sermaye kuramı örneği Selçuk 11. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi 13-15 Aralık 2024, 232-245 ISBN: 978-625-5962-00-33 https://www.selcukkongresi.org/_files/ugd/797a84_2f9ab514b011443cb3463ab924ce33af.pdf
Tonbul, Y. & Gürbüz, D.. (2024). Zihinsel modeller kuramını açıklamaya yönelik özlü sözler, okullarda kullanım alanları ve diğer kuramlarla etkileşimi 3rd Internatıonal Parıs Health, Engıneerıng and Applıed Scıences Congress, December 14-16, 2024 Paris/FRANCE,57.
ISBN: 978-625-6997-57-84. https://ubsder.org.tr/isletme-dergisi-3-uluslararasi-uygulamali-bilimler-kongresi/
Tonbul, Y. & Ata Çiğdem, F. (2024.) Developing theory-based analysis algorithms for ıssues in education and classroom management using artificial ıntelligence. Digital Transformation in Education Conference (DITEC24), 11 September 2024, 4-12. https://www.flipp-project.eu/international-conference/Researchgate download:https://l24.im/MpGdZT
Tonbul, Y & Çam İ. (2023). Meslek lisesi öğrencilerinin okul terklerinin nedenleri ve sonuçları. Akdeniz 10th International Conference On Social Sciences November 2 – 5, 2023, Girne. 954-967. ISBN: 978-625-6830-46-2
Tonbul, Y & Yorgun, B. (2023). Özel okullarda TÜBİTAK 2204 öğrenci projeleri yarışmalarının yönetiminde karşılaşılan sorunlar. Akdeniz 10th International Conference On Social Sciences November 2 – 5, 2023, 968-980. Girne, ISBN: 978-625-6830-46-2
Tonbul, Y. &Çiçek Gökçe, P. (2023). Kaynaştırma öğrencileri bulunan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sınıf yönetimi sorunları Beyşehir Selçuklu 1st Internatıonal Conference on Humanity and Social Sciences 27 – 29 Ekim, 2023, 783-797. Selçuk Üniversitesi, Beyşehir. ISBN: 978-625-6830-43-1 [https://www.selcuklukongresi.org/files/ugd/797a84ccac35d3918d431d9a9537f6d8aee1f9.pdf]. ISBN: 978-625-6830-43-1
Tonbul, Y. &Efe, A. (2023). Ortaokul yöneticilerinin yaptıkları ders denetimlerinin öğretmenlerin mesleki gelişimine katkısı”. Beyşehir Selçuklu 1st Internatıonal Conference on Humanity and Social Sciences 27 – 29 Ekim, 798-812. Selçuk Üniversitesi, Beyşehir ISBN: 978-625-6830-43-1 [https://www.selcuklukongresi.org/_files/ugd/797a84_ccac35d3918d431d9a9537f6d8aee1f9.pdf]
Tonbul, Y & Bozkurt, C. (2022). T&B Ders Denetim Modelleri Ölçeği İçin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. VI.’th International Educational & Innovative Sciences Congress, 837-851. Ege Üniversitesi / 24-25 Kasım 2022,Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur. e-ISBN: 978-625-7898-69-0. https://www.24kasim.org/_files/ugd/614b1f_1ad8824fbe3147e0b660587098fab2c0.pdf
Tonbul, Y & Bozkurt, C. (2022). T&B Eğitim Felsefeleri Ölçeği İçin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. VI.’th International Educational & Innovative Sciences Congress, 852-865. Ege Üniversitesi / 24-25 Kasım 2022, İzmir. e-ISBN: 978-625-7898-69-0. https://www.24kasim.org/_files/ugd/614b1f_1ad8824fbe3147e0b660587098fab2c0.pdf
Tonbul, Y & Kara, H. (2022). Özel Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Bilgi Uçurma Davranışına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. VI.’th International Educational & Innovative Sciences Congress, 1638 – 1652. Ege Üniversitesi / 24-25 Kasım 2022, İzmir. e-ISBN: 978-625-7898-69-0. https://www.24kasim.org/_files/ugd/614b1f_1ad8824fbe3147e0b660587098fab2c0.pdf
Tonbul, Y & Öcal, B. (2021). Okul Yöneticilerinin Ders Denetimi Yapma Uygulaması ile İlgili Araştırma Sonuçlarının İncelenmesi.. 14th International Educational Community Symposium, 29-31 Ekim, ss. 817-83., Antalya.. [https://drive.google.com/file/d/1jztWpGyoCwscogha-nKNCMj-3DpQPNlB/view
Tonbul, Y & Yıldız, Z. (2021). Okul yöneticilerinin görüşlerine göre okullardaki ritüellerin çeşitliliği ve etkililiğine ilişkin bir araştırma. ss. 645-659. 14th International Educational Community Symposium, 29-31 Ekim, Antalya [https://drive.google.com/file/d/1LqcLma_6n9_zNjkJf-we2o_egzgIjoxQ/view]
Tonbul, Y & Ata Çiğdem, F. (2021). The efficiency of scientific congresses and their meaning for academics. European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management (ENIRDELM),pp.5-6, 15 -16 September. Østfold University Colleg, Norway.
Bayram, A.S. ve Tonbul, Y. (2020).Okul yöneticilerindeki rol modeli özelliklerinin öğretmenlerin mesleki gelişimine katkısı. 13. International Educational Community Symposium, 5-7 Kasım 2020. 641-656. Antalya. https://drive.google.com/file/d/1vek7j0IUOEi8iD_E3btWc7oae7pXm-wZ/view
Tonbul, Y. ve Ata Çiğdem, F. (2020). Okul yöneticilerinin mesleki gelişiminde eğitim 4.0 uygulamalarından nasıl yararlanılabilir? 13. International Educational Community Symposium, 5-7 Kasım 2020. 570-587. Antalya. https://drive.google.com/file/d/1vek7j0IUOEi8iD_E3btWc7oae7pXm-wZ/view.
13. International Educational Community Symposium, Antalya, Türkiye, 5 – 07 Kasım 2020, ss.570-587
Tonbul Y. ve Çavdar E. (2019). Perceptions of School Administrators Related to the Contribution of Their Completed Postgraduate Education to School Management Duties.
European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management (ENIRDELM)Congress, Ljubljana, Slovenya, 19 – 21 Eylül 2019, ss.1-12 Creative Commons License 2019 Üniversite öğrenci toplulukları 14. Eğitim Yönetimi Kongresi Tam Metin Bildiri Kitabı Çeşme Mayıs 2019.pdf
Tonbul, Y. (2018).Makalelerdeki önerilerin bulgularla tutarlılık, açıklık, uygulanabilirlik ilkeleri ve dört çerçeve kuramı bağlamında değerlendirilmesi
13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Sivas, Türkiye, 10 – 12 Mayıs 2018 https://drive.google.com/file/d/1FN33eiPkZta8cCSbKtkq4M9upS1JwRY3/view
Tonbul, Y. ve Tekbalcı, C. (2018). Öğretmen adaylarının üniversitedeki kulüp ve topluluklara katılımlarını etkileyen etmenler, kazanımlar ve sorunlar
13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Sivas, Türkiye, 10 – 12 Mayıs 2018 https://drive.google.com/file/d/1FN33eiPkZta8cCSbKtkq4M9upS1JwRY3/view
Tonbul, Y. ve Altınhan, N. (2018). Hastane sınıflarında yaşanan yönetimsel ve eğitimsel sorunların okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerine göre incelenmesi
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi (UBEK2018), Afyon, Türkiye, 23 – 25 Mart 2018
Tonbul, Y. ve Solak, E. (2018).Okulların çevresindeki eğitsel ve kültürel amaçlı birimlerin öğrencilere yönelik etkinliklerinin, çeşitlilik, etkililik ve karşılaşılan sorunlar açısından incelenmesi
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi (UBEK2018), Afyon, Türkiye, 23 – 25 Mart 2018
Tonbul, Y. ve Ölmez Ceylan, Ö.(2017). Okul kültürünün Hofstede’in kültür sınıflamasına göre özdeyişler üzerinden incelenmesi.12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara/Kızılcahamam, Türkiye, 11 – 13 Mayıs 2017 http://eyedder.org.tr/eyd12/eyk12/
Tonbul, Y. ve Ağaçdiken, Y. (2017). Sözleşmeli öğretmenlik mülakatı uygulamasının mülakat soruları ve öğrencilerin görüşleri üzerinden incelenmesi
12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara/Kızılcahamam, Türkiye, 11 Mayıs 2013 – 13 Mayıs 2017
Kadı, A. ve Tonbul, Y. (2017). Fakülte yönetiminin araştırma kültürüne desteğine ilişkin bir ölçek geliştirme çalışması.12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi , Başkent Üniversitesi, Kızılcahamam/Ankara. 11 – 12 Mayıs 2017 [http://eyedder.org.tr/eyd12/eyk12]
Tonbul, Y. ve Angay, H. (2017). Examination of Permanent Visuals in School In the context of Hofstede’xxs Cultural Dimensions (Germany and Turkey Sample).Academic Conference on Teaching, Learning and E-learning (IAC-TELI 2017), 14-15 Nisan 2017, Czech Institute of Academic Education z.s., Budapeste.
Tonbul, Y. ve Angay, H. (2016). Investigation of school problems experienced by internal immigrant students.
International Conference for Academic Dicsiplines Congress, Munich, Almanya, 21 – 24 Haziran 2016
Tonbul, Y. (2016). Okul Adları üzerinden farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin sembolik boyutuna yönelik bir çözümleme
III’rd Internatıonal Eurasıan Educatıonal Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs – 03 Haziran 2016
Tonbul, Y. (2016). Öğretmenlerin katıldıkları ritüellerin okul yaşantısına katkısının öğretmen ve yönetici görüşleri üzerinden incelenmesi.
11. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 – 14 Mayıs 2016, ss.25-26
Tonbul, Y. (2016). Öğretmenlerin köy enstitüleri farkındalıkları üzerine bir araştırma
Akademik Düzlemde Köy Enstitüleri Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 16 – 17 Nisan 2016, ss.287-312
Tonbul, Y. ve Naysülen, E. (2015). 2014 yılı MEB teftiş yönetmeliğinde iş başında denetleme ile ilgili değişikliğin maarif müfettişlerinin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri açısından değerlendirilmesi izmir örneği. 7. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 20 – 22 Mayıs 2015
Tonbul, Y. (2015). Lisansüstü eğitimde sosyal bilimler enstitüsünden beklentiler ve öneriler E Ü örneği
10, Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 7 – 09 Mayıs 2015, ss.199-201
Tonbul, Y. (2014). Lisansustu eğitimde oğrenci secme ve yetistirme uygulamaları
Tonbul, Y.(2014). Doktora programlarına öğrenci seçme, yetiştirme ve danışmanın rolüne ilişkin karşılaştırmalı bir araştırma (Bremen ve Ege Üniversiteleri Örneği). 23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı.158,,4-6 Eylül 2014, Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi.
V. Eğitim Yönetimi Forumu, Konya, Türkiye, 11 – 13 Eylül 2014, ss.37-38
Tonbul, Y. & Güngör Akçay, A. (2013) İlköğretim okullarının koridorlarına ve dış duvarlarına asılan ve yazılan görsel unsurlar üzerinden bir çözümleme:İmaj, algı ve etki. 22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 5-7 Eylül, 2013, s.366. Eskişehir: Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Tonbul, Y. Selçuk, G., Doğru, E. , Seçkin, F., Nazman, M. (2012). İl eğitim denetmenlerinin soruşturmalarda karşılaştıkları sorunların incelenmesi. IV. Uluslar arası Katılımlı Eğitim denetimi Kongresi, 31 Mayıs- 2 Haziran 2012, s.76-77, Muğla: Muğla Üniversitesi.
Tonbul, Y.; Selçuk, G.; Nazman, M.; Özgözgü S. (2012) Üniversite öğretim elemanlarının eğitim fakültesine yönelik kurum algısı. 21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Marmara Üniversitesi, 12-14 Eylül 2012, İstanbul. http://www.pegem.net/akademi/kongrebildiri_detay.aspx?id=136183
Tonbul, Y: Şirin, A.. (2011). Eğitim müfettişi yardımcılığı görev başında yetiştirme aşaması sürecinin incelenmesi. III. Uluslar arası Katılımlı Eğitim denetimi Kongresi,103-119, 22–24 Haziran 2011, Mersin: Mersin Üniversitesi.
Tonbul, Y.; Akduman Yetim, S.; Ölmez Ceylan, Ö. (2012). Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Anabilim dalı yüksek lisans programlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi (Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri örneği). 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi. 22-24 Mayıs 2012,s.336-338, Malatya: İnönü Üniversitesi.
Bümen, N.T., Ünver, G., Tonbul, Y., Atılgan, H., Başbay, M. (2011). Uluslararası öğretmen gözlem ve geribildirim sistemi (ISTOF) gözlem formunun geliştirilmesi. 1. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 5-8 Ekim 2011, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eskişehir.
Tonbul, Y: Kılıçoğlu, G. (2011). Mesleki Eğitim Merkezlerinin (MEM) çırakların mesleki gelişimine katkısının ve kuruma yönelik algının çırak, usta ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi.VI Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi,EYEDDER, 16-17 Nisan,KKTC
Tonbul,Y:Sağıroğlu,S.(2011) Okul yöneticilerinin, zorunlu yer değiştirmelerine (rotasyon) yönelik uygulamanın yönetici görüşleri ve mahkeme tutanakları açısından incelenmesi. VI . Eğitim Yönetimi Kongresi, EYEDDER, 16-17 Nisan, KKTC.
Altunay, E: Tonbul,Y (2011). Eğitim fakültelerinde gerçekleştirilen bilimsel araştırma projelerinin incelenmesi. VI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, EYEDDER, 16-17 Nisan 2011, KKTC.
Tonbul, Y. ve Aksu, Ö. (2010). Milli Eğitim Müdürlüğü çalışanlarının kurum algısı ve bağlılık düzeylerini etkileyen etmenlerin incelenmesi
19. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 – 18 Eylül 2010, ss.126-127
Tonbul,Y.(2010). Eğitim fakültelerinin eğitim deneticilerinin mesleki gelişimine katkısı. 2. Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi,23-25 Haziran 2010, s.593-603. Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi.
Tonbul,Y. ve Altınsoy, B. (2010). The perception about educational concepts of Arabic native language students and their teachers through metaphor analysis method (Urfa sample). presented at the XIV.World Cogress of Comperative Education Societies Istanbul – 2010,14-18June, s.339-340.İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
Tonbul,Y (2010). Öğretim üyelerinin öğretmenlerin mesleki gelişimine katkısının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları II,16-18 Mayıs 2010. Ankara:Hacettepe Üniversitesi
Tonbul, Y. (2009). İlköğretim öğretmenlerinin Yönelik Performans Değerlendirme Modeline ilişkin öğretmen yönetici ve denetici görüşleri
IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Türkiye, 9 Ekim – 11 Eylül 2009, ss.56-57
Tonbul, Y.(2009). Yükseköğretimde öğretim üyelerinin performansının değerlendirilmesine ilişkin öğretim üyesi ve öğrenci görüşleri’. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi.9 Ekim 2009, İstanbul.
Tonbul, Y. ve Altunay, E. (2009). Eğitim fakültelerinin öğretmenlerin mesleki gelişimine katkısı. 18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 1-3 Ekim 2009, S.96. İzmir.
Tonbul, Y.(2003). İlköğretim okullarında mesleki çalışma döneminin verimliliği: İzmir Özel Tevfik Fikret Okulları Eğitimde Yeni Yönelimler Sempozyumu, 17 Nisan 2003, İzmir: Tevfik Fikret Lisesi.