Eken, Ş. G. (2024). Okullarda sergilenen atasözleri ve özdeyişlerin hofstede’in kültür sınıflamasına ve katılımcı görüşlerine göre incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Akış, İ. (2023). Okul yöneticilerinin liderlik stilleri ile örgütsel depresyon arasındaki ilişkinin öğretmen algılarına göre incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Bozkurt, H. C. (2023). Tercih edilen ders denetim modelinin öğretmenlerin ve yöneticilerin benimsedikleri eğitim felsefelerine ve mesleki değişkenlere göre incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Çam, İ. (2023). Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin okul terklerinin nedenleri ile bu durumun bireysel ve ekonomik sonuçlarının incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Ödemiş Keleşi, N. (2020). Türkiye’ de eğitim yönetimi anabilim dalında tamamlanan doktora tezlerindeki bilgi üretiminin, tezlerin incelenmesi ve katılımcı görüşleri üzerinden değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. [https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp]
Bayram, A.S. (2020). Okul Yöneticilerinde Rol Modeli Özellikleri ve Bu Özelliklerin Öğretmenlerin Kişisel ve Mesleki Gelişimlerine Katkısı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. [https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp]
Çetin, E. (2013) Erasmus öğrenci değişim programının yönetimi üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
Angay, H. (2012) Doğu ve güneydoğu illerinden İzmir’e göç eden ailelerin çocuklarının okul sorunlarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
Uslu Coşkun, A.. (2010) Öğretim elemanı algılarına göre örgüt kültürü (Ege Üniversitesi örneği). yayımlanmamış yüksek lisans tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
Aydoğan,S. (2008) Hv.K.K bağlı askeri okul yöneticilerin sergilediği liderlik tarzlarına ilişkin yönetici ile öğretim elemanlarının algı ve beklentilerinin bazı değişkenlere göre karşılaştırılması(İzmir İli Örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
Ölmez, Ö. (2007) Milli Eğitim bakanlığı eğitim bölgeleri danışma kurulları uygulamalarının etkiliğine ilişkin yönetici görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
Işık, N (2006).Aktif öğrenme uygulamalarının öğretim üyesi ve yöneticilerinin öğretime ilişkin geliştirdikleri paradigmalara, kurum içi iletişime ve insan ilişkilerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
Sevim, S. T. (2006) Türk Hava Kuvvetlerinde ingilizce öğretim yapan kurumlarda çalışan eğitim yöneticisi ve ingilizce öğretmenlerinin insan kaynakları yönetimi ilkelerinin uygulamadaki etkiliğine ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir
Çamur, E. (2006) Liselerde Öğrenme İklimine İlişkin Yönetici, Öğretmen, Veli ve Öğrenci Görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
Yönetilen Doktora Tezleri
Köşker, A. (2024) Okul müdürlerinin kullandıkları güç türleri ile örgütsel bağlılık ve örgütsel sinizm arasındaki ilişkide psikolojik iklimin aracı rolü. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi Bilim Dalı, İzmir
Kadı, A. (2018)Türkiye’deki devlet üniversitelerinin eğitim fakültelerinde araştırma kültürü ve akademik performansın incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Yönetimi Bilim Dalı, İzmir.
Altunay, E. (2012) Avrupa Birliği kimliğini yordayan değişkenlerin eğitim kurumlarında incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Yönetimi Bilim Dalı, İzmir
Yönetilen Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projeleri
Bulut, K. (2024). Okul yöneticilerinin proaktif kişilik özellikleri ile örgütsel depresyon arasındaki ilişkinin öğretmen algılarına göre incelenmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Yaldız, H. (2024. Öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında okullarda yönetimsel işlerin öğrenilmesine yönelik uygulamaların incelenmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Yaşar, S. (2024). Okullarda kuram odaklı sorun analizinde atasözlerinin, deyimlerin ve özdeyişlerin kullanıldığı senaryolar: mukayese kuramı örneği. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Gürbüz, D.(2024). Okullarda kuram odaklı sorun analizinde atasözlerinin, deyimlerin ve özdeyişlerin kullanıldığı senaryolar: Zihinsel Modeller Kuramı Örneği. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Kırlı, D.(2024). Okullarda kuram odaklı sorun analizinde atasözlerinin, deyimlerin ve özdeyişlerin kullanıldığı senaryolar: Takas Kuramı Örneği. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Karaöz, F.(2024). Okullarda kuram odaklı sorun analizinde atasözlerinin, deyimlerin ve özdeyişlerin kullanıldığı senaryolar: Zihinsel Modeller Kuramı Örneği .Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Taş, P. (2023). Öğretmenlerin sınıf yönetim becerilerinin araştırıldığı yüksek lisans tezlerinin incelenmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Şen Aksoy, F.Ş. (2023). özel okulların pandemi sürecinin yönetiminde karşılaştıkları sorunların öğretmen ve veli görüşlerine göre incelenmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Karameşe, A. (2023). Okul öncesi öğretmenlerinin çalışma koşullarına ilişkin sorunların incelenmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Özbey, H. (2023). Sınıf öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik özelliklerinin kişisel ve mesleki değişkenler açısından incelenmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Ocak, K. (2023). Ortaokul yöneticilerinin iletişim becerilerinin öğretmen algılarına göre incelenmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Çiçek Gökçe, P. (2023). Kaynaştırma öğrencileri bulunan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sınıf yönetimi sorunlarının incelenmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Efe, A. (2022). Ortaokul yöneticilerinin yaptıkları ders denetimlerinin öğretmenlerin mesleki gelişimine katkısı. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Ayata, H.Ö. (2022). Okullarda mobbing ile ilişkili bilimsel araştırmalara yönelik literatür incelemesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Kara, H. (2022). Özel ortaöğretim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin bilgi uçurma davranışına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Gençsoy, İ. (2022). Okullarda karara katılma ile ilişkili bilimsel araştırmalara yönelik literatür incelemesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Atakan, İ. (2022). Okul öncesi kurumlarında yönetim süreçlerinde yaşanan sorunların öğretmen ve yönetici görüşlerine göre incelenmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Özatlan, O. (2022). Okullarda norm kadro uygulamaları ile ilgili bilimsel araştırmalara yönelik literatür incelemesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Katipoğlu, S. (2022). Ortaöğretim kurumlarındaki idari soruşturmalarda yönetici ve öğretmenlerin savunma hakkının yasal metinler ve yargı kararları üzerinden incelenmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Vargör, U. (2021). Özel şirket çalışanlarının mesleki gelişimine yönelik eğitim uygulamalarında karşılaşılan sorunların analizinde yönetim kuramlarından nasıl yararlanılabileceğine yönelik senaryo örnekleri. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Şen Sezer, M. (2021). Özel okullarda okul veli etkileşiminin yönetiminde karşılaşılan sorunlara ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşleri. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Küçükşahin, E. (2020). MEB 2023 eğitim vizyonuna göre öğretmenlerin lisansüstü eğitim yapması hedefine ilişkin öğretim üyelerinin, okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Yazgan, E. (2020). Bilim sanat merkezlerinin Bolman ve Deal’ın dört çerçeve modeli açısından incelenmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Yıldız, Z. (2020). Okul yöneticilerinin görüşlerine göre okullardaki ritüellerin çeşitliliği ve etkililiğine ilişkin bir araştırma. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Öcal, B. (2020). Okul yöneticilerinin ders denetimi yapma uygulaması ile ilgili araştırma sonuçlarının incelenmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Eren Serin, G. (2020). Türkiye’de liderlik alanında tamamlanmış eğitim yönetimi doktora tezlerinin bilgi üretimi açısından değerlendirilmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Öztoprak, M. (2020). Doğu ve Güneydoğu Anadolu’dan göçle gelen öğrencilerin yoğun oldukları okulların sorunlarına yönelik literatür incelemesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Karabulut, Y.O. (2019). Okul yöneticilerinin görüşlerine göre görevlendirilme sürelerinin doğurduğu sonuçlar. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Algam, E. (2019). MEB 2023 eğitim vizyonunda öğretmenlerin lisansüstü eğitim yapması hedefine ilişkin öğretim üyelerinin, özel öğretim kurumları okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Mutak, E. (2018). Öğretmen istihdamında mülakat tekniğinin uygulanmasında dikkat edilecek hususlara ilişkin bir araştırma. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Solak, E. (2018). Müzeler, bilim sanat merkezleri, gençlik merkezleri gibi okulların çevresindeki eğitsel ve kültürel amaçlı birimlerin etkinliklerinin, çeşitlilik ve etkililik açısından incelenmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Temizel, G. (2018). Eğitim sendikalarının öğretmenlerin mesleki gelişimine yönelik çalışmalarının incelenmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Aydıner, C.Ö. (2017). Alternatif eğitim modellerinin eğitimin amacı, felsefesi, okulun işlevi, öğretmenin işlevi ve öğretimsel etkinlikler açısından incelenmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Ekinci Dündar, E. (2017). Belediyelerinin okul çağı nüfusuna yönelik gerçekleştirdikleri etkinliklerin incelenmesi (izmir örneği). Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Karasaçlı, A. (2017). Okul öncesinde kaynaştırma eğitiminde yaşanan sorunlara ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
İmir, A. (2017). Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda geliştirilen projelerin değerlendirilmesi. tezsiz yüksek lisans dönem projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Başaran, S. (2017). Okul yöneticilerinin etik liderlik davranışları üzerine yapılan araştırmaların değerlendirilmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Altınhan, N. (2017). İzmir’deki hastane sınıflarının yönetiminde yaşanan sorunların okul yöneticileri ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Duman, S. (2016). MEB Teftiş yönetmeliğinde yapılan değişikliğin okul müdürleri ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Kalender, T. N. (2016). Ortaokul öğretmenlerinin ve yöneticilerinin maarif müfettişlerine ilişkin algılarının metaforlar aracılığı ile değerlendirilmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Tolunay, D. (2016). Özel anaokullarında çalışan okul öncesi öğretmenlerinin velilerin etik hakları ile ilgili bilgi sahibi olma, uygun bulma ve uygulama düzeyleri. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Kılıç Alpay, Ç. (2015). Montessori öğretmeninin sınıf yönetiminde sınıf içindeki rolü. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Çelik, M. (2015). Göçle gelen ailelerin çocuklarının bulunduğu okullardaki yaşanan sorunlara ilişkin yönetici görüşleri. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Sakarya, A. (2014). 2014 yılında yapılan mevcut okul yöneticilerini değerlendirme sürecinin incelenmesi (manisa turgutlu örneği). Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Akçetin Tuna, N. (2014). Türkiye’ de ve Almanya’da okul müdürlerinin görevlendirilme sürecinin incelenmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Coşkun, A. (2014). Köy ilköğretim kurumlarının ekonomik nedenli sorunlarının incelenmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Susuz, L. (2014). Okul öncesi eğitimde okullaşma engellerine ilişkin veli görüşleri. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Kıran, E. (2014). İlkokul ve Ortaokul yöneticilerinin özel eğitim sınıfları ile ilgili yaşadığı sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin bir araştırma. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Zirek, S. (2014). : Türkiye’de 1999’tan sonra gerçekleştirilen okul yöneticilerinin atanması, yer değiştirmesi ve yetiştirilmesiyle ilgili yasal düzenlemelerin incelenmesi. Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi. Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir