KİTAP & KİTAP BÖLÜMLERİ
Tonbul, Y. & Ata Çiğdem, F. (2023). Hollanda. Ed. Abdurrahman İlğan& Servet Üztemur. Dünya Ülkelerinde Öğretmen Yetiştirme ve Mesleki Gelişim, 409-449 Nobel Yayınevi. https://www.nobelyayin.com/ogretmenler-icin-etkili-mesleki-gelisim-yaklasimlari-kuram-ve-uygulama-18561.html
Bozkurt, H.C.&Tonbul, Y. (2023). Benimsenen-Egitim-Felsefeleri-ve-Tercih-Edilen Ders Denetim-Modelleri. Akademi yayınevi.
https://www.dr.com.tr/Kitap/Benimsenen-Egitim-Felsefeleri-ve-Tercih-Edilen-Ders-Denetim-Modelleri/Hasan-Cuneyt-Bozkurt/Egitim-ve-Sinav-Kitaplari/Akademik-Kitaplar/Diger/urunno=0002074905001
Tonbul, Y. & Ata Çiğdem, F. (2022). Kuram odaklı sorun analizi: Kaos Kuramı ve Romanlarda üst eğitim kurumlarına devam etmeme örneği.Şenel Poyrazlı (Ed.) İçinde Eğitimde Kültürel Gruplara İlişkin Güncel Araştırmalar, 67-86. Anı yayıncılık. e-ISBN: 978-605-170-764-8 https://aniyayincilik.com.tr/wp-content/uploads/2022/10/Duzeltilmis-Egitimde-Kulturel-Gruplara-Iliskin-Guncel-Arastirmalar-Ekim-6.pdf
Tonbul, Y. &Yıldız, Z. (2021). Okullarda öğretmenlerle ilgili ritüeller. Eğitim Bilimlerinde Araştırma ve Değerlendirmeler I, Aralık 2021 , ss 2021 458-478. Gece Kitaplığı, Ankara. https://www.gecekitapligi.com/Webkontrol/uploads/Fck/egitim1_8.pdf
Tonbul, Y. (2020). Eğitim kurumlarında yönetimsel sorunların analizi için kuram rehberi. Ankara: Anı Yayıncılık. [https://aniyayincilik.com.tr/kitaplar/egitim-kurumlarinda-yonetimsel-sorunlarin-analizi-icin-kuram-rehberi/ ]
Tonbul Y., (2020). Okula dayalı planlama ve ekonomi, “Eğitim ekonomisi ve planlaması”, Ramazan YİRCİ ve Mahmut SAĞIR, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.385-417., [https://www.pegem.net/YayinKatalogu/476572-Egitim-Ekonomisi-ve-Planlamasi-kitabi.aspx]
Tonbul, Y. (2019) Öğrenciler ve akademik tez danışmanları için lisansüstü eğitim kılavuzu . Ankara: Akademisyen Kitapevi. ISBN:9786052582565[https://www.akademisyen.com/ogrenciler-ve-akademik-tez-danismanlari-icin-lisansustu-egitim-kilavuzu.html]
Tonbul, Y., Tekbalcı, C. (2019). A research about the activities, effects, achievements, expectations and problems of the university student communities (Ege University Sample). İn Educational Sciences 1, Ed. Ahmet Doğanay and Ömer Tuğrul Kara. 179-196, Akademisyen Kitapevi, Ankara. ISBN: 978-605-258-345-6[https://www.akademisyen.com/educational-sciences-i-aybak-2019.html ]
Tonbul, Y. Ve Bayram, A. S.(2018). Öğretmenlerin algılarına göre eğitim fakültelerinin imajı ve bu imajı etkileyen etmenler. Eğitim yönetimi araştırmaları (e kitap), Uğurlu, C. T,, Beycioğlu,K., Koşar, S, Kahraman,H ve Köybaşı Şemin, F. (Editör), Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları, Sivas, ss.12-25. [https://atif.sobiad.com/index.jsp?modul=makale-goruntule&id=AW4P85lnyZgeuuwfeBIC ]
Palta, A.&Tonbul, Y. (2018). Fakülte yönetiminin araştırma kültürüne desteğine ilişkin bir ölçek geliştirme çalışması. Oğuz Kutlu (ED.), Akademisyen Yayınevi Bilimsel Araştırmalar Kitabı 2018 içinde (s.227-234). Ankara: Akademisyen Yayınevi.[http://www.akademisyen.com/egitim-bilimleri-akademisyen-yayinevi-bilimsel-arastirmalar-kitabi.html ]
Palta, A.&Tonbul, Y. (2018). Eğitim fakültesindeki öğretim elemanlarının görüşlerine göre fakülte yönetimlerinin araştırma kültürüne destekleri. Oğuz Kutlu (ED.), Akademisyen Yayınevi Bilimsel Araştırmalar Kitabı 2018 içinde ( s. 218-226). Ankara: Akademisyen Yayınevi.[http://www.akademisyen.com/egitim-bilimleri-akademisyen-yayinevi-bilimsel-arastirmalar-kitabi.html ]
Tonbul, Y. (2016) Eğitimin Ekonomisi. Eğitbilim Pedandragoji , 423-447. Editör: Erdal Toprakçı. Ütopya Yayıncılık, Ankara.
Tonbul, Y. (2016) Lisansüstü Programlar Aracılığıyla Okul Yöneticisi Yetiştirme. Türkiye’de Eğitim Yöneticiliği ve Maarif Müfettişliği, 217-246. Editör:Ahmet Aypay. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. ISBN: 9786053184324 [https://www.pegem.net/kitabevi/196317-Turkiye-de-Egitim-Yoneticiligi-ve-Maarif-Mufettisligi-kitabi.aspx ]
Karakasoğlu, Y., Tonbul, Y.(2015). Turkey . Wolfgang Hörner,Hans Döbert, Lutz R. Reuter, Botho von Kopp (Ed )The Education Systems of Europe , pp 825-850 Switzerland: Springer International Publishing, [https://doi.org/10.1007/978-3-319-07473-3_48 ]