Lütfen Bekleyiniz...

Makaleler

 

BİLİMSEL HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANAN MAKALELERİM

 

  1. Köşker, A., &  Tonbul, Y. (2024). Developing a power scale based on Etzioni’s organizational commitment classification for school principals.Journal of Teacher Development and Education, 2(2),70-85. https://doi.org/10.29329/journalted.32
  2. Tonbul Y. & Ata Çiğdem F., (2024). Uluslararası bilim fuarları (ISEF ve EUCYS) yolculuğunda TÜBİTAK 2204 uygulamasının okullara yansımaları. Kapadokya Eğitim Dergisi, 5(1),172-195. DOI: 10.69643/kaped.1458354
    [https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3819328]
  3. Tonbul Y., Ata Çiğdem F & Sezer, K. (2023). Kuram odaklı analizlerde soru listesi geliştirme: Dört Çerçeve Modeli ve ilişkili kuramlar. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (30), 538-558. [https://www.sobider.net/FileUpload/ep842424/File/37.kuram_odakli_analizlerde_soru_listesi_gelistirme1.pdf]
  4. Tonbul, Y. & Ödemiş Keleş, N. (2022). Examining the knowledge produced in educational administration doctoral theses with respect to functions of science. Research in Educational Administration & Leadership, 7(2), 358-393. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2075783
  5. Tonbul Y. & Ata Çiğdem F., (2022). Bilimsel kongrelerin verimliliği ve akademisyenlerin anlam dünyasındaki yeri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 12(2), 358-368. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1067910
  6. Tonbul, Y., & Olmez Ceylan, O. (2021). The school culture in the context of the Hofstede’s culture classification investigation on aphorisms. Journal of Qualitative Research in Education, 26, 104- 125.  https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1749485
  7. Tonbul, Y. &. Çalışkan, Y. E. (2021). Özel eğitim kurumlari denetim rehberinin yasal belgeler ve alanyazin temelinde tutarliliğinin incelenmesi , E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(1), 214-232. [http://www.e-ijer.com/tr/download/article-file/1332534]
  8. Tonbul, Y. ve Ödemiş Keleş, N. (2020). Mesleki Eğitim Merkezleri Rehberlik ve Denetim Rehberi’nin yasal belgeler ve alanyazın temelinde tutarlılığının incelenmesi. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 11 (3), 139-153. DOI: 10.19160/ijer.803653 [http://www.e-ijer.com/tr/download/article-file/1322124]
  9. Tonbul, Y. ve Ata Çiğdem, F. (2020). Bilsem Denetim Rehberi’nin yasal belgeler ve alanyazın temelinde incelenmesi. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 11 (3) , 36-62. DOI: 10.19160/ijer.804118 [http://www.e-ijer.com/en/download/article-file/1323517]
  10. Tonbul, Y. ve Altınhan, N. (2019). Hastane okullarından hastane sınıflarına geçişle birlikte ortaya çıkan sorunların okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri üzerinden incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi 48 (224).381-396. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/859327
  11. Tonbul, Y. ve Çavdar, E. (2019). Perceptions of school administrators related to the contribution of their completed postgraduate education to school management duties. Vodenje Leadership in Education, 3(17), 95-113. http://www.solazaravnatelje.si/ISSN/1581-8225/2019_3.pdf
  12. Tonbul,Y.&Ağaçdiken, Y. (2018). Öğretmen adaylarının görüşlerine göre sözleşmeli öğretmenlik mülakatındaki soruların incelenmesi. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi (E-İJER). 9(2), 46-63. http://www.e-ijer.com/download/article-file/536342
  13. Tonbul,Y.&Angay, H. (2018). School artifacts in the context of Hofstede’s cultural dimensions (Germany and Turkey Sample). International Journal of Scientific and Technological Research, 4(7), 38-56. https://www.iiste.org/Journals/index.php/JSTR/article/view/44370/45774
  14. Tonbul, Y (2017). Sosyal bilimler enstitülerinin lisansüstü eğitimin niteliğini artırmadaki rolü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 7 (1), 150-162. DOI:10.5961/jhes.2017.193.  http://higheredu-sci.beun.edu.tr/text.php3?id=1746
  15. Tonbul, Y.&Akçay, A. (2017). An Analysis of the permanent visuals in primary schools according their topic, utility and effectiveness. Kastamonu Eğitim Dergisi 25 (2),1-18. https://kefdergi.kastamonu.edu.tr/index.php/Kefdergi/article/view/999/512
  16. Tonbul, Y.&Baysülen, E. (2017). Ders denetimi ile ilgili yönetmelik değişikliğinin maarif müfettişlerinin, okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri açısından değerlendirilmesi, İlköğretim Online, 16(1), 299-311.  http://dergipark.ulakbim.gov.tr/ilkonline/article/view/5000186323/5000178990
  17. Angay, H.&Tonbul, Y.(2016). Investıgatıon of school problems experıenced by ınternal immigrant students (Izmır/Turkey Sample) Journal of Teaching and Education. 5(2):451–472. http://www.universitypublications.net/jte/0502/pdf/M6K204.pdf
  18. Altunay, E. & Tonbul, Y. (2015). Comparison of scientific research projects of education faculties, Studies in Higher Education, 40:6, 972-987. https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/03075079.2013.865162 
  19. Tonbul, Y. (2014). A comparative study of selection, training and advisory practices for doctoral education. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 55, 263-282. http://ejer.com.tr/public/assets/catalogs/en/ytonbul55.pdf
  20. Altunay, E.; Tonbul, Y (2014). İlköğretım okullarında Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne uyumuna ilişkin nitel bir araştırma. A qualıtatıve study about turkey’s ıntegratıon to european unıon ın prımary schools. Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi (UHBAP), 2014, 9. 38-57. http://www.uhbabdergisi.com/dergi/61858UHBAB%209.pdf
  21. Altunay, E.; Tonbul, Y (2013). Avrupa birliği kimliği ölçeğinin eşdeğerlik uyarlaması Akademik Bakış (AKBAno:6, s.1-20, http://www.akademikbakis.org/36/06.htm
  22. Tonbul, Y., Kılıçoğlu, G. (2013).  Mesleki eğitim merkezlerinin, çırakların mesleki gelişimine katkısına ve karşılaşılan sorunlara ilişkin bir araştırma. International Online Journal of Educational Sciences IOJES, 2013, 5(1), 111-128. http://mts.iojes.net//userfiles/Article/IOJES_672.pdf. 
  23. Altunay, E.; Tonbul, Y (2013). Avrupa birliği kimliği ölçeğinin eşdeğerlik uyarlaması Akademik Bakış, 6, 1-20. https://www.akademikbakis.org/file/36.pdf
  24. Tonbul, Y; Sağıroğlu, S.. (2012). Okul müdürlerinin zorunlu yer değiştirme uygulamasına ilişkin bir araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi , 18 (2), s. 313-339. https://pegem.net/dosyalar/dokuman/135136-2012072493936-6.pdf
  25. Ölmez Ceylan, Ö.; Tonbul, Y (2011). Eğitim yönetiminin yerelleşmesi sürecinde bir uygulama: Eğitim bölgeleri danışma kurulları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(21), 153 -179.  http://dergipark.gov.tr/download/article-file/181298
  26. Tonbul, Y; Altunay, E. (2011) Eğitim fakültelerinin öğretmenlerin mesleki gelişimine katkısı, The contrıbutıon of educatıon facultıes to teachers’ professıonal development  e-Journal of New World Sciences Academy (NEWSA), 6 (3), 2188-2209. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/185549
  27. Tonbul, Y. (2010). Eğitim müfettişlerinin mesleki gelişimlerinde eğitim fakültelerinin katkısının incelenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 35 (381):6-15. http://www.tekisik.org/uploads/publications/cagdas-egitim-dergisi/2010/381.pdf
  28. Tonbul, Y (2009). İlköğretim okulu öğretmenlerine yönelik performans değerlendirme modelinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 9(2):173-191 https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/16683
  29. Tonbul, Y. (2008). Öğretim üyelerinin performansının değerlendirilmesine ilişkin öğretim üyesi ve öğrenci görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 14(56): 633-662. http://www.kuey.net/index.php/kuey/article/view/850
  30. Tonbul, Y. (2006). İlköğretim okullarındaki “mesleki çalışma” uygulamalarının etkililiği ile ilgili görüşler,  Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 4(1), 13-28. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/256373
  31. Tonbul, Y.: Yalçınkaya, M (2003). Bilgi toplumunda neden aktif öğrenme ve toplam kalite yönetimi. Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim ve Bilim Dergisi,2003 (2):35-52
  32. Tonbul, Y. (2003.) Yükseköğretim kurumlarında aktif öğrenmeyi uygulamada gerekli örgütsel yapı, Ege Eğitim Dergisi, (3)-1:83-95. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/57131
  33. Yalçınkaya, M.: Tonbul, Y. (2003) İlköğretim okulu müdür ve müdür adaylarının toplam kalite yönetimine ilişkin görüşleri. Anadil ve Eğitim Dergisi, 28. Sayı:61-80
  34. Yalçınkaya, M.: Tonbul, Y. (2002) İlköğretim okulu sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algı ve gözlemler  Ege Eğitim Dergisi, 2002 (1)-2:96-108. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/57144